Het volgende eiland 🏝

26 juli 2018 - Koh Samui, Thailand

Dinsdag zijn we doorgereisd van Koh Tao naar Koh Samui met de Lompaya Ferry.

Koh Tao was niet echt ons eiland. Het is dat je hier echt moet zijn voor het duiken (wat overigens ook goed te doen is vanaf een ander eiland met een dagtrip), maar de mensen zijn niet heel aardig. Als je van de Ferry af komt dan trekken ze je nog net geen taxi in, maar dat scheelt niet veel. Ze rijden als malloten om zoveel mogelijk toeristen te kunnen vervoeren tegen vaste prijzen.... althans... 😁 Wij trappen daar natuurlijk niet gelijk in! Ook het plaatsje waar we zaten was erg toeristisch met veel uitgaansgelegenheden en dan kunnen jullie vast wel bedenken wat voor soort tenten. De jongens keken hun ogen uit! 😃

De baai waar we zaten was wel fijn. De jongens konden goed oefenen met hun snorkel en ook Dyai had gelijk door hoe het moest. Hij kan prima snorkelen met zijn bandjes aan, zo grappig om te zien.

Op Koh Samui aangekomen hadden we even geen rekening gehouden met het feit dat het wel handig zou zijn als we van te voren gekeken hadden waar we moesten zijn. Uiteindelijk free WiFi gevonden en konden we kijken.  Martijn had een taxi geregeld.... geheel in stijl werden we (met een voor mij "foute" auto (hier zijn de meningen over verdeeld) naar ons appartement gebracht. We kregen een duidelijke instructie van de chauffeur. De zwarte Toyota was nieuw, we mochten de deuren niet hard dichtslaan en bij onze voeten lagen allemaal kranten. In tegenstelling tot Koh Tao moesten we hier bijna de snelle bak aanduwen. Je zou bijna denken dat deze auto voor de show gemaakt is zonder gaspedaal. Gezien de prijs dachten we dat het wel een eindje rijden was. Nou... vanaf de Ferry hadden we dit stuk in 10 min kunnen lopen en waren we wellicht sneller bij het appartement geweest. 😂

We ervaren een groot verschil in cultuur/gedrag van de bevolking op de verschillende eilanden. Wellicht scheelt het ook omdat we op Koh Samui een appartement (van 2 jaar oud, super mooi en strak met twee grote slaapkamers, een mooie keuken en badkamer en de jongens die in het kingsize bed prima met zijn drieën naast elkaar kunnen slapen) tussen de locals hebben. Het is hier veel gemoedelijker, de mensen zijn veel aardiger, alleen de kosten van de taxi zijn hier weer erg hoog ten opzicht van "het vaste land."

Martijn en ik zijn, eenmaal aangekomen hier, de omgeving gaan verkennen en de jongens zijn met iPad in de bank geploft en waren daar niet meer uit te krijgen. Het appartement ligt op 5 min loopafstand van het strand wat te bereiken is over een uitgestorven pad. Het blijkt dat in 2016 een bosbrand alles verwoest heeft en daar zijn de resten nog goed van te zien. Het strand is prachtig. De zee is veel schoner dan in Koh Tao en het strand is erg rustig. Even samen van het uitzicht genoten en teruggelopen naar de jongens. Ineens zag ik een slang zo voor mijn voeten. Mijn nagels stonden in Martijn zijn arm en hij schrok meer van mijn gegil dan van de slang. Eenmaal terug bij het appartement troffen we de jongens in exact dezelfde houding aan als dat we ze hadden achtergelaten. Ook mee boodschappen doen wilden ze niet. Wij met zijn tweeën om boodschappen gegaan en een lekker avondje chillen en niet uit eten, maar tosti's eten en Martijn en ik een bordje mie met cashewnoten.

IMG_0373Gistermorgen vroeg ontbeten en naar het strand. Zo lekker relaxed. Er staan allemaal massagehuisjes op het strand, dus daar heb ik lekker gebruik van gemaakt, terwijl Martijn met de jongens een ijsje ging kopen. Om een uur of half 3 hadden we genoeg zon op onze huid gehad en aangezien we hebben besloten om twee dagen langer op  Koh Samui te blijven en we daarvoor nog een nieuw verblijf zoeken, zijn we naar Bophut Fisherman's village geweest. Erg leuk plaatsje met leuke winkeltjes en restaurants aan zee. De jongens eindelijk wat gekocht 😃 en we hebben heerlijk vis (kreeft, schelpdieren en zeebaars) van de bbq gegeten op het strand en de jongens homemade pizza, van Margaritha zoals Dyai altijd zegt. Een leuk plaatsje, maar niet aan ons besteed voor de laatste twee dagen. Er blijkt een strandje te zijn waar de jongens kunnen snorkelen en ook vissen kunnen zien, wel zo leuk.... Daar gaan we vandaag maar eens naar toe. 🌴🏝🐠🐡

1. Flora:
    26 juli 2018
    Veel plezier. Dyai, je bent een echte waterrat aan het worden.
    In Nederland haal je zo een zwemdiploma. 👍😎🏊
  2. Ria:
    26 juli 2018
    Wat hebben jullie n mooie vakantie 👍👍🌞🌞
  3. Oma Toos:
    26 juli 2018
    Geniet nog lekker. Wat prachtig dat we zo mee kunnen reizen. Het is wel een werkvakantie he? Nog veel plezier samen!
  4. Groetjes Annie:
    28 juli 2018
    Veel plezier en geniet ervan!