Tot ziens Koh Samui!

29 juli 2018 - Ko Samui, Thailand

Helaas moesten we vandaag afscheid nemen van Koh Samui. Om 15.15 uur hebben we de Lomprayah Ferry naar Surat Thani. Tot die tijd willen we alles er nog even uit halen😊. We waren allemaal vroeg wakker en Martijn had geregeld dat we 1 kamer tot ongeveer 14 uur mochten houden, dus hup zwemkleding aan en naar het strand. Bij het hotel is een hond die ons de afgelopen dagen al volgt. Echt fris ziet de hond er niet uit, maar het is wel grappig. De hond vergezelde ons de hele route tot het strand. Op het strand was het nog erg rustig. We hebben gezwommen, visjes gespot en in de zee met een bal over gegooid. Anderhalf uur later begon onze maag te knorren. Wij lekker met voetjes in het zand op zitzakken bij een restaurant gaan zitten. Drinken en eten besteld. De vruchtensmooties zijn echt een aanrader in Thailand! Allemaal een sandwich besteld en wachten 😆, dat duurde behoorlijk lang. Maar het was dan wel de moeite waard. Tijdens het wachten zit Dyai Martijn te observeren. He papa; jij hebt allemaal vadervlekken! 😂 En dat voor een jochie die nog steeds hij/zij door elkaar haalt.....

Na het ontbijt hebben we nog wat op het strand gelegen en rond 13 uur terug naar het hotel. De oudste twee hadden de handdoeken om zich heen geslagen en hun duikbril opgedaan en liepen zo over straat. Bij het hotel werden we opgewacht door de hond die ons weer trouw begroette. Even gedoucht en spullen gepakt... 2 rugzakken van bij elkaar ongeveer 25 kg, waarvan iedereen steeds verstelt staat als we zeggen dat dit onze enige bagage is, zijn we opgehaald om naar de Ferry te gaan. Op de pier nog een ijsje voor de jongens en al snel kwam de Ferry.

Aangekomen in Surat Thani zijn we met een bus naar het centrum gebracht. We dachten dat ons hotel in de stad lag, maar helaas dit was 40 min buiten de stad om de hoek van het vliegveld. Wat een super leuk en schoon hotel. Hele aardige mensen die ons in alle vroegte de volgende ochtend naar het vliegveld brachten. Dyai heeft met het zoontje van de eigenaren gespeeld. Het jongetje mocht met alle auto's spelen. Zo leuk om te zien.

We vliegen morgenochtend om half 8 naar Bangkok om onze reis nog even voort te zetten naar Kanchanaburi.....(Birma Spoorweg). Hier wilde Ravi heel graag naar toe, omdat zijn opa een gevangene was en in het jappenkamp heeft gezeten en als dwangarbeider aan de aanleg van de Birma Spoorweg heeft moeten werken..., dit zal wel indrukwekkend voor hem gaan worden.

1. Flora:
    30 juli 2018
    Goede reis verder. Het zal inderdaad wel een ingrijpende ervaring zijn, maar weer een ervaring rijker.
  2. Jacques:
    31 juli 2018
    Lieve Mensen, wat een prachtige verhalen. Dankjewel daarvoor.
    Kanchanaburi is inderdaad indrukwekkend. Misschien zit een boottochtje op de River Kwai er nog in...zeer de moeite waard.
    Geniet er nog maar ff van. Wanneer is de terugreis?
    Lieve groet , Jacques
  3. Thea en Rinus.:
    31 juli 2018
    Wat hebben je een prachtige reis gehad en wat leuk dat we dat zo konden volgen geniet er nog van en een goede terug vlucht .groetjes.Thea en Rinus