Verschillende strandjes en eindelijk visjes

27 juli 2018 - Koh Samui, Thailand

Na een ontbijtje en de was opgehaald te hebben van de wasserette zijn we afgelopen donderdag op advies van de Franse eigenaar, waar we het appartement van hebben gehuurd, naar Choeng Mon Beach gegaan om te snorkelen. Het strand was leuk, maar erg commercieel. Voor de begrippen hier veel toeristen. We hebben een strand bedje gehuurd en zijn gaan chillen. Leuk strandje, maar geen vissen! Martijn en ik hadden besloten nog twee dagen langer op Koh Samui te blijven. We hadden alleen nog geen leuk appartement gevonden. Veel betaalbare accomodaties met zwembad zaten vol. Uiteindelijk iets goedkoops gevonden aan de andere kant van het eiland. Dus dat geboekt! Die middag hebben we verder op het strand gekeken wat we nog wilde doen op het eiland. Eigenlijk best veel, maar komen tijd tekort 🙃. Daarnaast doen we de jongens geen plezier om allerlei dingen de bezoeken en onszelf trouwens ook niet! Genoeg reden om nog eens terug te komen, want het is zo gaaf! En aangezien we ook nog naar Bangkok gaan, kunnen we hier beter uitrusten de komende dagen. We hebben via Grab de taxi laten komen en zijn terug gegaan naar het appartement. De jongens zijn ook erg moe en hebben een kort lontje😆. We besluiten om zelf wat klaar te maken. Jongens broodjes knakworst met ketchup en wij rijst met omelet en verse mais uit een zout badje... heerlijk 😋.

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan, tassen ingepakt, ontbeten en Martijn via Grab de taxi geregeld...., althans hij had zo vaak geannuleerd omdat we zolang moesten wachten dat ze hem niet meer accepteerde. Dus Grab op mijn telefoon gedownload en hij was er binnen 20 min 😂. De chauffeur die ons naar de volgende bestemming bracht wilde de mainroad ontwijken en koos voor de kortste route door de bergen. Mooie route! Onderweg zagen we een groepje mensen naar iets kijken en wijzen. Monkey riep de chauffeur. Twee apen aan touwen vastgebonden zagen we de boom uit komen. Aah was de reactie van ons allemaal. De chauffeur legde uit dat deze apen getraind waren om kokosnoten uit de bomen te halen. Wij vonden het zielig, maar daar zullen de meningen vast over verdeeld zijn. Ik moest in ieder geval denken aan de verhalen van vroeger bij opa en oma van Liere uit 's Gravenpolder, die ook nog een een aap als huisdier in huis hebben gehad 😂. De route vervolgde zich over de hoge bergen met een chauffeur die deze keer normaal reed en ons liet genieten van het prachtige uitzicht. Mochten we hier nog eens terug naar toe gaan dan weet ik zeker dat ons vervoer een scooter wordt, maar nu met de jongens op deze leeftijd gaat dat toch echt niet.

We zitten nu in KT Samui met zwembad bij Lamai Beach. Super goedkoop voor 2 nachten en even wat anders, dus wel even acclimatiseren na een mooi appartement. We zijn snel verwend is de conclusie. Ook Ravi zei, is dit het zwembad? Daar ga ik echt niet in zwemmen hoor 😂. De eigenaresse is erg aardig en behulpzaam. Aangezien de jongens 5 dagen geleden snorkels hebben gekregen en nog geen vis hebben gespot, wilden we een trip boeken naar Koh Tan en Mudsum. Twee onbewoonde bountyeilandjes onder Koh Samui waar je kan snorkelen had ik op tripadvisor gelezen. De eigenaresse twijfelde of we dit wel konden boeken, want als de golven te hoog zouden zijn dan varen ze niet uit met de longtailboten, maar ze ging bellen. Nog geen 5 minuten later stond ze in onze kamer. Ze had een bureau gebeld die deze trip regelt en nog geen 5 min later werden we met de auto opgehaald. Het bureau was om de hoek bleek achteraf. De jongens bleven in het hotel en Dyai met ons mee inclusief iPad. De vrouw was erg aardig. Trip geboekt en als het niet door zou gaan, dan kregen we ons geld terug. Ook hebben we gelijk voor zondagavond de Ferry geregeld.

De jongens waren super enthousiast en iedereen hoopte dat de trip door zou gaan.  We hebben ons omgekleed, de weg naar het strand gevraagd. Dit bleek een stijle weg met eerst naar boven en dan stijl naar beneden. 😅... eenmaal beneden zagen we een prachtig, vooral niet toeristisch strand met veel stenen en koraal in het water. Zo mooi!!! De jongens waren nog geen 5 min in het water en Jaïr riep al; "ik zie visjes!!!" En ook Ravi riep! Zo gaaf! ... hehe eindelijk visjes!! Echter als onze stuiterbal Dyai in de buurt komt, dan zijn ze weg. Ons kleine ettertje. De hele middag hebben we in het water gedobberd, zijn we lekker gaan lunchen bij het restaurant aan het strand en hebben we gewandeld langs het strand tot de rotsen. Onderweg zagen we een meneer in het water die brood had en zich helemaal omringd had met visjes. Zo leuk! We zijn  op de grote stenen/rotsen geklommen. Op een gegeven moment gilde Dyai het uit, hij zag een grote spin. Dit bleek een krab te zijn, Uhm best wel groot. Hij durfde het water niet meer uit en Martijn moest hem 'redden'. Bovenop de stenen was een beachtent. Daar hebben we allemaal wat gedronken en genoten van het uitzicht. We zagen een steen in de vorm van een walvis. Daar wilden de oudste twee wel opklimmen. Dat vond ik geen goed idee. Ik wil ze namelijk wel heel mee naar huis nemen! Dat begrepen ze niet helemaal... 😆

We zijn terug gelopen en we hebben wat koekjes aan de vissen gevoerd. Ze komen dan echt onder de stenen en het koraal vandaan om te eten. Eenmaal terug in het hotel hebben de jongens nog even gezwommen in het zwembad, ook Ravi! Na het douchen weer terug naar het strand om lekker met onze voetjes in het zand onder de volle maan te eten!

Nu maar hopen dat onze trip morgen doorgaat.....