Stad met vele gezichten 🇨🇷

2 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Om te beginnen een leuk weetje: Bangkok heeft officieel de langste stadsnaam ter wereld: Krunhthep Mahanakhon Bovorn Ratanakosin Mahintharayutthaya Pop Noparatratchatchani Burirom Udomratchanivetmahasathan Amornpiman Avartarnsathitsakkathatti Yavisnukarmprasit om precies te zijn.

Wat is het druk in Bangkok, overweldigend door enorme wolkenkrabbers, triest en veel armoede, ontzettend veel verschillende geuren, kortom een stad met heel veel verschillende gezichten! Woensdagochtend rustig opgestaan en een overzichtje gemaakt van wat we wilden doen en zien. Bij de ingang van het hotel, Sleep withinn hotel, achter de Khaosan Road, zit een bureau waar je tours kan boeken. De vrouw is, eveneens als de mensen van het hotel, erg aardig en behulpzaam. We willen een rondvaart over de Chao Phraya rivier die Bangkok in tweeën deelt en de kanalen (Khlongs) die verbonden zijn met deze rivier. Daarom wordt Bangkok ook wel het Venetië van Azië genoemd. Nou eerlijk, ik vind Venetië mooier 😊. Alles werd door de vrouw geregeld! En we kregen een duidelijke instructie over het voorkomen van financiële oplichting 🙃. Het contrast tussen arm en rijk was weer groot en wat we niet verwacht hadden was dat er varanen in de rivier zwommen en dus ook langs de kant liggen. Mooi om te zien. Vanuit de longtailboot moesten we vanaf een wilde rivier op de kant zien te komen. Dit was wel even spannend. Eenmaal veilig aan de kant zagen we weer een varaan liggen en kwamen we erachter dat Dyai zijn tas met twee auto's in de boot was blijven liggen. De huilende Dyai beloofd dat we dit later wel zouden regelen. We wilden naar het paleis en de liggende Boeddha (Wat Pho), de grootste en oudste tempel van Bangkok. We kwamen als eerste uit bij de tempel. Mooie tempel, maar zo toeristisch en druk. De honger en warmte heeft ons doen besluiten om het paleis over te slaan. We wilden eerst eten, maar waar je normaal over de eettentjes struikelt is er rondom het paleis niets te vinden. We zijn terug gegaan naar het hotel, hebben eerst gegeten en daarna een duik genomen in het zwembad van het hotel. En uiteraard hebben we gevraagd of de tas met auto's was gevonden. Gelukkig was dit zo en aan het eind van de dag konden we deze ophalen bij de pier. Dyai weer helemaal blij! Na lekker gezwommen te hebben, zijn we met een tuctuc richting Chinatown gegaan. Daar zijn we naar de Wat Chakrawat tempel gegaan, Wat Chakrawat is een typisch oude tempel gemeenschap in het centrum van Bangkok. Koning Rama I zorgde indertijd voor dat de Chinese gemeenschap zich in deze buurt kon vestigen. De tempel heeft een van de weinige crematoria van Bangkok, maar deze is inmiddels verwaarloosd en gesloten. Het leuke is dat er een kleine vijver is bij deze tempel waar 2 krokodillen in zitten, weliswaar niet onder al te goede omstandigheden helaas. We hebben ook twee baby krokodillen zien lopen. Het verhaal bij de krokodillen en de tempel is dat er blijkbaar een monnik in deze tempel is opgegeten door een krokodil en de krokodil die dit gedaan heeft is opgezet en te zien in de tempel. Na het bezoek aan de tempel, waar trouwens 2 andere toeristen waren 😅, zijn we Chinatown ingelopen. Wat een prullaria daar. Elke standje heeft zo'n beetje dezelfde spullen. Wel leuk om te zien en de jongens konden "foute" horloges kopen voor €3 😂 en Dyai blij met zijn Spider-Man pak. Het was erg leuk om doorheen te lopen. Vervolgens de tuctuc terug naar het hotel om nog een keer te zwemmen, even te chillen en te eten in de straat van ons hotel. Na het eten zijn de jongens naar de hotelkamer gegaan en zijn Martijn en ik nog even gaan kijken op de Khaosan Road. Wat een drukte met harde muziek uit alle cafés! Veel dronken jongelui. Leuk om gezien te hebben, maar dat was het ook 😂.

Vandaag onze laatste dag.... nu op weg met de taxi naar de luchthaven.  Vanmorgen na het ontbijt de spullen gepakt en vervolgens met een taxi naar een shopping mall gegaan. Daar lekker rondgeslenterd. En tot grote vreugde van de jongens hadden we een roze taxi terug! Nu hebben we alle verschillende vervoersmiddelen die Thailand rijk is wel gehad. Om een uur of 3 in het hotel terug, zodat de jongens nog even konden zwemmen.....

Tot ziens Bangkok, stad met je vele gezichten! Tot ziens Thailand! We hebben een enorme leuke reis gehad, veel gezien, maar nog niet alles! Nu terug naar .... ??

Leuk dat jullie hebben meegelezen en dank voor alle leuke reacties!