Joehoe!!! 🎉🐠

28 juli 2018 - Koh Samui, Thailand

Vanmorgen werden we wakker en er stond weinig wind. Dit was te zien aan de palmbomen die tegen de heuvel aangroeien en waar wij vanuit onze hotelkamer op uitkijken. Snel naar beneden voor een ontbijt in het hotel en rond 9 uur werden we opgehaald. De oudste twee waren vroeg wakker vanmorgen, dus hadden moeite om achterin de bak hun ogen open te houden. We arriveerden rond half 10 op de T.K. Tour Pier gelegen aan de Thong Krut Beach. Ze waren al bezig om de groepen in te delen en bij ons werden twee jonge dames uit Schotland gevoegd. Leuke meiden die nu reeds 5 maanden aan het reizen waren en de laatste 4 dagen van hun lange reis invulling gaven. We gingen al snel de longtailboot op om te varen naar de Coral reef voor het eiland Koh Tan om te snorkelen. Nu snap ik waarom het bij harde wind soms de trip niet door gaat. De longtailboot moest zich nu al door 1 tot 1,5 meter hoge golven heen maneuvreren, maar we hadden snel in de gaten dat de bestuurder wist waar hij mee bezig was. We waren allemaal erg nat van al het zeewater dat de boot in spetterde. Dyai zag de tocht als een enorme attractie. Eenmaal in de luwte van het eiland aan de overkant werden de golven minder.  Bij de rif waren meerdere boten, maar gelukkig niet te veel! Het anker werd uitgegooid en we kregen een instructie...., althans zijn enige woorden waren; "one hour!" 😂 We zagen een wasmand met snorkels, dus namen aan dat we die wel konden pakken. De jongens hielden een zwemvest aan om het zichzelf makkelijk te maken en dus een uur vol te kunnen houden en voor Dyai hadden wij zijn eigen snorkel mee. We gingen het water in en WoW..... er zaten wel honderd visjes om ons heen. Het was een levend aquarium. We zagen allemaal verschillende vissen, waaronder " Nemo", een Regenboogvis, zwart/wit visjes, grote zwart met witte stippen, gele visjes (we geven ze maar eigen namen) en nog meer. Door de storm was het water iets troebel, maar we hadden nog voldoende zicht. Zo'n leuke ervaring en alledrie de jongens vonden het geweldig. Helaas was het uur zo voorbij. In de boot kregen we een sandwich tonijnsalade en wat frisdrank aangeboden. We staken in de luwte van Koh Tan over naar het eiland Mudsum. Wat een leuk eiland en een prachtig uitzicht.... ff chillen en genieten!

Een uur later vertrokken we weer naar Coral Reef om nog een keer te snorkelen. Naast alle andere vissen die we al gezien hadden zagen we ook blauwgespikkelde pijlstaartroggen en een luipaardhaai.

Veel van deze vissen hebben we gezien.

IMG_2386

Na dit avontuur zijn we door de golven heen terug gevaren naar de K.T. Tour Pier. Hier kregen we een lunch aangeboden. Dit was simpel, maar erg smaakvol. De jongens nog een ijsje. Halverwege de middag waren we terug in het hotel. Iedereen is zo blij dat we deze trip gemaakt hebben.

We zijn nog naar het strand gegaan en hebben de visjes gevoerd. Zo grappig! Vervolgens hebben we op zitzakken op het strand genoten van het uitzicht en heeft Dyai voor iedereen zandpizza's gebakken 😊.

Om een uur of 5 teruggelopen naar het hotel en besloten dat we dat stuk niet meer zouden lopen naar een restaurant. We hebben de taxi opgeroepen en zijn naar een leuk restaurant gegaan. De chauffeur deed een beetje moeilijk, op komische manier. De hele route stond op zijn telefoon om te volgen, maar hij snapte niet waar hij naar toe moest. Was een leuk gesprek tussen Martijn die in het Engels probeerde duidelijk te maken waar het restaurant zat en de chauffeur in het Thais, maar we kwamen er! 😃

Omdat het feestdagen zijn in Thailand werd er tot middernacht geen alcohol geschonken werd ons verteld in het restaurant. Hier hadden we eerder deze dag nog niets van meegekregen. Aan de overkant bij de family markt was het toegestaan om alcohol te kopen. Zo gek! Maar goed we hebben heerlijk gegeten met leuke gesprekken met de jongens aan tafel.... ❤️

1. Flora:
    29 juli 2018
    Weer genoten van jullie verhaal. Nog veel plezier verder.
  2. Monique:
    29 juli 2018
    Wat leuk, ik heb op dezelfde plek gesnorkeld eind 2016 en ook daarna op Madsum Island wat gedronken en rondgelopen. Super ervaring!
  3. Richard:
    Weer een topdag!
  4. Thea en Rinus.:
    29 juli 2018
    Wat een mooie belevenis weer de jongens hebben veel te vertellen leuk hoor genieten maar.
  5. Groetjes Annie:
    29 juli 2018
    Wat een mooi reisverslag weer.
    Ik heb het gevoel dat ik ook een beertje vakantie heb 😀zo mooi!
    Geniet er maar lekker van , voor je het weet ben je weer in het zwetende Nederland 😤