Magische tweedaagse Lake tour

20 juli 2018 - Khao Sok National Park, Thailand

Vrijdag zijn we om 9 uur opgehaald bij Morning mist voor een tweedaagse Laketour. Net als in ons resort kwamen we erachter dat de groep voor driekwart Nederlands was... Het is dat dit de enige mogelijkheid was om het Nationaal park te bezoeken! Het commerciële stuk was dat de chauffeur onderweg naar de Ratchaprapha Pier om op de longtailboot te stappen, nog een stop maakte bij een markt en winkels. Eenmaal op de boot maakte het mooie magische landschap en de "limestone cliffs" het helemaal goed 😊. Wat is het prachtig! De jongens kregen al wel wat ontwenningsverschijnselen aangezien er geen "schermpjes" mee mochten 😂. De tocht over het Cheow Lan Lake naar het rafthouse (Smiley Lake House) duurde ongeveer een uur. Daar konden we inchecken voor onze "nachtbungalow". Wij hadden het laatste huisje op de pier en dit vonden we helemaal niet erg! Wat een mooie jungle geluiden, vogels, de gibbon en andere apen. Vooral "onze apen" maakte veel geluiden bij de frisse duik in de Cheow Lan Lake. Ook Dyai kreeg geen genoeg van het springen vanaf de steiger in het water; "bommetje"!!!

Na het zwemmen stond de lunch voor ons klaar in het rafthouse. Helaas kregen we daar te horen dat de middag tocht naar de Nam Ta Loo grotten niet mogelijk was. Voor het eerst hadden ze de grotten gesloten vanwege het regenseizoen en hetgeen in Chang Rai gebeurd is. In plaats daarvan zouden we naar de waterval gaan en zoals we begrepen een stuk lopen. Er was alleen een instructie voor goede schoenen. Om 14 uur zou de boot vertrekken. Wij wilden wel mee! We kwamen met de boot aan onderaan de waterval Tan Sawan en moesten de boot uit en een flesje water mee pakken. Eenmaal uit de boot kregen we door wat de bedoeling was. We gaan de waterval beklimmen! Dit was gaaf!! Iedereen zeiknat!! We hebben de hele klim gedaan en uiteraard waren tijdens de klim de flesjes water niet handig. We zijn hier en daar een flesje verloren 😁. De stenen waren niet glad en dit verbaasde ons. Uiteraard waren er bij de mannen wel wat schaafwondjes en had Ravi een bult op zijn hoofd oplopen toen ik Ravi en Jaïr had aangespoord onder de waterval te zitten. Ook hebben Ravi, Jaïr en Dyai nog rondgeslingerd aan een liaan. (Echte apen dus 🙉🙈🙊). Naar beneden was nog wel spannender dan naar boven klimmen. Indenkend dat je in Nederland aan allemaal veiligheidsvoorschriften moet voldoen en je hier gewoon wordt losgelaten en gaat beginnen met klimmen. Toen iedereen weer veilig in de boot zat gingen we terug naar het Rafthouse, daar weer zwemmen, luisteren naar de jungle geluiden en genoten van het uitzicht. Om 19 uur werd het eten geserveerd. Dyai was tijdens het eten al zo moe, dus ik met Dyai na het eten naar het huisje. Hij sliep zo en ook de de andere twee gingen spontaan uit zichzelf naar bed! De nacht was wat onstuimig op het meer. Af en toe heel veel wind en een zware regenbui. Vervolgens was het dan weer rustig.

In de ochtend moesten we om half 7 opstaan voor de safaritocht met de boot. Martijn en ik zijn om 6 uur opgestaan. Er was nog niemand op. Wij hebben geluisterd naar de geluiden, waaronder ook het gegil van de gibbon...indrukwekkend!  Om 7 uur zijn we vertrokken.  We hebben prachtige vogels gespot en apen. De apen laten zich goed zien in het regenseizoen, omdat ze dan drinken uit de bladeren van de bomen. We hadden het geluk gehad dat we op de juiste boot zaten. Wat een mooi stukje regenwoud is het.

Na het ontbijt hebben we alle spullen gepakt en zijn we naar de grot  Pra Kay Petch Cave gevaren. Dyai kreeg voor we de grot in gingen een beestje op zijn arm van de gids. Zo stoer als hij is liet hij het toe..."de held". 'Goed he van mij'... moesten we meerdere keren horen. 😂 In de grot hebben we spinnen en vleermuizen gezien. Vervolgens zijn we via de Limestone rocks weer naar de pier gevaren, echter op het grote meer net voor de pier ging onze boot midden op het Lake kapot. Lagen we daar te dobberen midden op de lake 🙃. Het duurde niet lang voordat een andere boot ons kwam halen en waren we nog op tijd voor de lunch. Na een lunch zijn we terug gegaan naar Khao Sok (Morning mist). Nog even gezwommen, gegeten en op tijd naar bed om weer door te reizen naar de volgende bestemming.

1. Patricia:
    22 juli 2018
    leuk om jullie avonturen te volgen....en wat gaaf allemaal ... enjoy !
  2. Flora:
    22 juli 2018
    Stoer hoor Dyai. 👍 Wat beleven jullie toch veel.
    Leuke verhalen en mooie foto's. We genieten met jullie mee.
  3. De Leeuwtjes:
    22 juli 2018
    Stoer hoor onder de waterval door !!
    Wat een geweldige tocht.
    Nog heel veel spannende dagen lekker genieten 😘
  4. Richard:
    22 juli 2018
    Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! X van ons
  5. B7:
    22 juli 2018
    Gaaf!! Behalve de grotten. Dat lijkt me niks, brrr. Blijven genieten!!
  6. Hilde:
    23 juli 2018
    Geweldige reis! Heerlijk om een beetje mee te reizen😊Veel plezier nog! X
  7. Raymonda:
    23 juli 2018