Allemaal bijtende beestjes

19 juli 2018 - Khao Sok National Park, Thailand

Woensdag zijn we na het ontbijt nog even Chiang Mai ingegaan. De rode taxi en de tuctuc blijven een belevenis voor de jongens. We hebben de tempel, Wat Pra Sing, in het oude centrum bezocht. Hier was een dienst bezig. Erg leuk om te zien.

Uiteindelijk moesten we haasten terug naar ons hotel om op tijd op de luchthaven te zijn. De keus was gevallen op een tuctuc, maar na ruim 5 min uitleggen waar we naar toe moesten en de dame het nog niet begreep.... zijn we maar naar de volgende gelopen. Dit was een feestje voor Martijn! Hij mocht voorin naast de chauffeur ipv een plakkerige Dyai op zijn schoot.

We waren mooi op tijd terug, hebben onze spullen gepakt en Martijn heeft via de Grab-app een taxi besteld. Geweldig hoe dit werkt, je kan precies de taxi volgen 😂. We waren op tijd op de AirPort van Chiang Mai en zijn gevlogen naar Sarut Thani. Aangezien onze vluchttijden waren veranderd konden we de bestelde bus niet meer nemen, maar een mailtje naar het hotel en alles was opgelost. De chauffeur stond op ons te wachten met een bordje Martijn Kijkuit (zo wil ik wel vaker opgehaald worden van de luchthaven was uiteraard zijn opmerking 😃.)

Na een kleine twee uur rijden over een donkere snelweg met veel regen zijn we gearriveerd in Khao Sok (ligt in de provincie Sarut Thani, resort Morning Mist.) Dit resort ligt in een leuk klein dorpje aan het begin van het nationaal park. En het park bestaat uit één van de oudste regenwouden van deze planeet. Wat een prachtige plek. Het resort heeft allemaal kleine bamboehuisjes op palen. Aangezien we met z'n 5-en twee huisjes nodig hadden en ze niet naast elkaar liggen, was het net iets te spannend voor de oudste twee om apart te liggen van ons, dus Martijn en Jaïr een huisje en ik met de andere twee. Na heerlijk eten, de jongens een lekkere fruitshake en wij nog wat biertjes met een gezellig stel uit Etten-Leur waarbij haar beste vriendin een leuk contact is uit mijn netwerk, zijn we naar de huisjes gegaan. Allemaal tanden gepoetst en naar bed! Midden in de nacht werd Ravi wakker, moest naar de toilet en ja, telefoon gepakt om een lichtje te maken. Ik zag gelijk leuke beesten over de houten vloer met kieren lopen 😆. Maar ja, dat hoort erbij! Eenmaal weer in bed werd ik telkens wakker van het gevoel dat ik geprikt werd. Telefoon gepakt en kon niets vinden. Onder de ochtend toen het licht werd en ik nogmaals keek zag ik zwarte beestjes (mieren) in bed. Ook Dyai zag ik steeds omdraaien. Dyai en ik waren beide gebeten door die nare kleine rotbeestjes. Dyai en ik zijn op de deken gaan liggen onder de grote handdoeken van Martijn en mij. Slapen lukte niet meer en ook Ravi werd wakker. En ja hoor, bij Ravi liepen ze ook in bed. Niet veel later kwamen we erachter dat Ravi zijn toilettas vol zat en ze in een rijtje over Ravi zijn kussen liepen en uiteindelijk door het hele huisje. We hebben het gemeld en vanwege de regen gaan deze beestje bijten werd ons verteld. Eten hebben we in ieder geval niet in onze tassen...... Hopelijk kunnen ze het oplossen en slapen we vanavond weer lekker 😃.

Onze vuile was weggebracht en verder vandaag lekker "chill" bij het zwembad. Morgen gaan we het volgende avontuur beleven. We gaan een tweedaagse Lake Tour maken door de jungle en slapen in een primitief drijvend huisje in het meer 🙃😊.

1. Ellen:
    19 juli 2018
    Zooooooo herkenbaar, tot de beestjes aan toe, hahaha ;-P
    Wij hebben ook in Morning Mist gezeten!! Die fruitshakes daar zijn inderdaad overheerlijk! Laketour is heel gaaf, primitief slapen maar wel een privé-"zwembad" voor de deur. Dit gaan jullie echt gaaf vinden!
    Het is dat wij volgende week naar Maleisië vliegen, maar anders was ik heul jaloers...
    Geniet ervan, we kijken alweer uit naar de volgende update!
  2. Kijkuit:
    19 juli 2018
    Je had me wel ff mogen waarschuwen 😂! Nog tips qua kleding en spullen wat we mee moeten nemen?
  3. Walter:
    @martijn: zwembroek
  4. Inge Laurijssen:
    21 juli 2018
    Was gezellig Wendy, Martijn en de boys🤗
    Benieuwd hoe de 2 day lake tour was....