Bike Tour Chiang Mai

17 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen redelijk op tijd opgestaan. Om 9.45 uur moesten we aan de andere kant van de stad Chiang Mai zijn. We hadden een tuktuk (of zoals Dyai zegt een "Ducktuc"😂) gevonden die ons wel wilde vervoeren. We hadden de neiging om uit te stappen en de tuctuc aan te duwen... De chauffeur was niet één van de jongste en reed niet heel erg snel. Gelukkig waren we op tijd, stonden de mountainbikes bijna klaar en kregen we een instructie van onze gids Sang genaamd.

We hebben met de jongens 37 km gefietst in en buiten Chiang Mai. Een ontzettende leuke tour en wat hebben de jongens het goed gedaan!!! Ravi wel weer op zijn Ravi's twee keer gevallen.... gelukkig is hij als keeper het vallen wel gewend. Onze tour begon in de stad, maar al snel waren we daarbuiten. Aan het begin ging de ketting van Jaïr zijn fiets eraf, zakte Dyai zijn helm steeds af en vond Ravi het ook nog leuk om met zijn been langs de trapper te schaven. Gelukkig was onze gids Sang van alle markten thuis en heeft hij de ketting gemaakt, Dyai zijn helm strakker gezet en pleisters geplakt op Ravi zijn been. Martijn gaf aan dat als de jongens even wilde stoppen, ze dit konden aangeven. Net op de fiets zegt Dyai; stop!! ... grapje papa! Of hé papa, je standaard staat nog uit, "grapje". We hebben onderweg een stop gemaakt en daar heeft Sang de jongens geleerd hoe zij met bladeren een vliegtuig konden maken die je tussen vingers kon wegschieten. Onze weg ging verder langs het militaire terrein over een fietspad met aan de andere kant een snelweg. Daar stonden allemaal beelden van pandaberen. Aangezien Dyai zijn mond nooit stil staat heeft Martijn met Dyai achter zich ongeveer alle 5 de delen van Kungfu Panda gehoord (terwijl 4 en 5 nog moeten uitkomen) 🙃😃. Vervolgens stopten we bij een mooi meer. Het Huay Tung Tao Lake. De jongens hadden zin om een duik te nemen. Helaas was het water hier op dit moment niet geschikt voor. Ze hadden het meer net uitgegraven en dit had vervuild water opgeleverd. Het had uiteraard geen consequenties voor het uitzicht. Wat is het daar mooi! Aan het meer hebben we in een bamboe lake house geluncht. Sang had allemaal gerechten laten komen. Ook de jongens hebben heerlijk gegeten. Wat is dit genieten zeg! Vooral Jaïr is alles aan het proberen. En onze halve Aziatische Ravi vindt het eten toch niet zo lekker, hij eet liever friet 😂!

Na de heerlijke lunch zijn we om het meer heen gefietst en zijn we gestopt bij de rijstvelden. Hier heeft Sang uitgelegd hoe rijst wordt gemaakt. De tocht ging verder door de prachtige natuur, Thaise dorpjes (waar Dyai opmerkte dat alle oma's hem leuk vonden en naar hem zwaaiden) en scherpe bochten (waar Ravi dus is gevallen 🙈). De jongens hebben onderweg nog een ijsje gekregen van Sang (zullen wij vast betaald hebben 😉) en we hebben even wat suikers genuttigd, lees Cola. Dit hadden we wel nodig met deze temperaturen! Onze één na laatste stop was een primairy school. Wat leuk om te zien hoe de kinderen hier les krijgen en wat een warm ontvangst kregen we hier. We mochten overal rondkijken in de school. Geweldig!

Met nog een laatste foto met Sang, Martijn en de jongens hebben we dit leuke avontuur afgesloten! Na terugkomst als eerste een duik in het zwembad. Dat konden we wel gebruiken na een dag waarbij bij iedereen het zweet in straaltjes van het lichaam afliep 🚲....

1. Raymonda:
    17 juli 2018
    Wat gaaf Wen! Je kunt wel schrijfster worden 😉😄Heel veel plezier!

Dikke 😘Ray
  2. Petra:
    17 juli 2018
    Wat leuk om te lezen zeg. En wat hebben jullie in korte tijd al veel gezien en gedaan pffff. Heel veel plezier samen en ik kijkuit naar het volgende verhaal 😘. groeten Petra
  3. Janny:
    17 juli 2018
    Leuk wat jullie allemaal meemaken. We genieten zo een beetje mee. Veel plezier en op naar de volgende belevenissen en verhalen.
  4. Oma Toos:
    17 juli 2018
    Wat prachtig al jullie verhalen te lezen. Wat een grote fietstocht en een prachtig fietspad. Dyai, opa was wel
    Jaloers op je mooie helm. Heerlijk Wendy dat je ons zo laat meereizen!
  5. Richard:
    17 juli 2018
    Gave fiets Dyai! 😁 fietspad duidelijk aangelegd door Nederlanders.
  6. Dennis:
    18 juli 2018
    Jammer dat Ravi dat shirt weer aan heeft. Verder lijkt het erop dat jullie het wel naar jullie zin hebben.. Have fun..