Gaaf!

16 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Inmiddels zijn we geacclimatiseerd en zoals Martijn zei vandaag... "we hebben in twee dagen al meer beleefd dan normaal in twee weken vakantie." 😊🌞

Wat is het gaaf zeg! Gistermorgen zijn we op tijd opgestaan. Het is gebruikelijk hier dat Dyai bij ons in bed slaapt. Echt comfortabel is dat niet 😆. Maar al met al een redelijke nacht geslapen. Martijn heeft snel ontbijt gehaald en toen hij terug kwam stond de chauffeur al klaar om ons op te halen voor het Elephant Nature Park. Dus ontbeten in de bus. Het was een uurtje rijden naar het park. In het park worden olifanten die verwaarloosd of mishandeld zijn opgevangen, verzorgd en behandeld. Onder begeleiding hebben we de olifanten mogen voeren en hebben we over het terrein tussen de olifanten gelopen. Aangezien bijna elke olifant een nare voorgeschiedenis heeft was het wel spannend tussen die enorme beesten! Ze kunnen je zo een trap geven of je met hun slurf om ver slaan. Een paar keer was het toch wel spannend; een 'kleine' olifant die zich zich bij de olifant wilde voegen die hem begeleidt, publiek of geen publiek ertussen...dat was ff een sprintje trekken:-). En een kleine olifant die weigerde het water in te gaan en nog even revanche wilde nemen op het publiek. Eigenlijk gaf de kakkerlak en de rat die de vorige avond ons pad kruisden en de kikker die op het terrein bij de olifanten op mijn voet sprong meer een "schrik en gil" moment dan de olifanten 😊.

De jongens vonden het ook geweldig! In de bus kregen we een film te zien over de verwaarlozing van de olifanten en de mishandeling. Dyai zou wel een sterke schaar halen en dan de touwen doorknippen. Jaïr vond ook de katten en honden geweldig die daar worden opgevangen. En ja Ravi, hij vond het voeren van de olifanten maar vies! Uiteindelijk toch gedaan. De jongens leefden pas echt op toen zij contact kregen tijdens de lunch met een leeftijdsgenoot en het gesprek van olifanten over ging in Fortnite (een computerspel voor degene die dit niet weten 😉).

Halverwege de middag waren we terug in Mojo House. De jongens lekker chillen en wij onder het genot van een biertje de komende dagen besproken en geregeld. 's Avonds naar een restaurantje gelopen en met een rode taxi terug!

Vanmorgen zijn we de oude stad Chiang Mai ingelopen en zijn we naar de zilveren tempel (Wat Sri Suphan) gelopen. Wat een prachtige tempel. Volgens een Thaise man uit Bangkok is er maar 1 zilveren tempel in de wereld en ach ja, dat geloven wij natuurlijk. Voor Jaïr zijn tempels een walhalla... Boeddha beelden vindt hij geweldig. De vrouwen mochten de zilveren tempel niet betreden. Dyai vond dit maar zielig voor mij.

Met een rode taxi zijn we terug gegaan naar Mojo house. Daar hebben we onze spullen gepakt, uitgecheckt en zijn we naar een prachtige locatie aan de andere kant van Chiang Mai vertrokken. Vienghomnuan is de locatie waar we de komende twee dagen verblijven. Een appartementen complex waar we twee appartementen hebben. Jaïr en Ravi zijn erop vooruit gegaan... van een kamer met een gedeelde badkamer naar een twee kamer appartement met keuken en eigen badkamer. En niet te vergeten een zwembad! Toch wel even lekker om na twee primitieve nachten even wat luxer te zitten.

Vanavond heerlijk gegeten en toen we vroegen naar een taxi richting de Night Bazaar zou de dame van het restaurantje wel vervoer voor ons regelen. Eenmaal buiten stond daar een mooie tuktuk op ons te wachten. De ogen van de jongens gingen stralen. Met zijn 5-en in een tuktuk 😂. Jeetje die Night Bazaar, wat groot! Ik word daar wel blij van, Martijn wat minder. Voor de trip die we morgen gaan maken moesten we zonnebrillen scoren en uiteraard afdingen. Wellicht hebben we nog steeds teveel betaald voor die nep dingen. De jongens wilden alleen nog maar meer kopen, zich niet realiserend dat we dan de hele reis alles mee moeten slepen. Ze zijn bang dat dit er allemaal niet is in Bangkok. Nou?!?! Ik denk dat we een koffer moeten kopen voor de terug reis voor alles wat ze hebben aangewezen.
En ja, eenmaal de tuktuk gewend, moesten we terug naar het appartement ook uiteraard weer met een tuktuk!

1. Richard:
    16 juli 2018
    Wat gaaf inderdaad en al een hoop beleefd in een paar dagen! Thymen vind de foto’s geweldig. Even voor the record: Thymen heeft ook olifanten gezien! Waar? In de dierentuin 😁. We kijken uit naar het volgende bericht, hier alles nog rustig. X
  2. Els Nederlof:
    16 juli 2018
    Inderdaad gaaf, weet een boeiend en spectaculair verhaal. Kijk uit naar de volgende
  3. Flora:
    16 juli 2018
    Wat een belevenis allemaal. Dat is echt genieten. Het straalt van de gezichten af. Veel plezier verder en we kijken uit naar het volgende bericht. Groetjes van ons😘
  4. Er van 't Westende:
    16 juli 2018
    Wat een avontuur met al die kinderen. Goed van jullie!
  5. B7:
    17 juli 2018
    Super!. Soort home instead voor zielige olifanten dus. Wel mooi, zo'n project. En wel veel kilo's idd als dat op je tenen gaat staan, ik kan me voorstellen dat je op veilige afstand blijft. Veel beleefd en daarna chillen. Klinkt goed!
  6. Anne:
    17 juli 2018
    Mooie verhalen zeg!! Leuk om zo “mee te kunnen reizen”.
    En Jaïr; niet stiekem een lief hondje meenemen in je rugzak hè! 😊